Vytisknout

Marketing pro maséry.

Napsal Bára Hrdinová dne .

 

Pokud už masérnu máme, např. ve vlastním domě, bude marketing-tedy jak, co, komu, ve správný čas a za správnou cenu prodat, obrán o poslední kategorii a to kde.

Rozeberme si tedy, jaké jsou možnosti, jak, koho kde a s čím oslovit.

 CO? Co budeme prodávat.

Měli bychom začít s tím co máme, tedy asi s základním kurzem. Nedoporučuji běhat po kurzech a zabývat se myšlenkou, že toho neumím dost. Co se umění doteku týká, pak se mnou bude většina praktiků souhlasit, jedná se hlavně o cit, přístup a praxi. Otázka CO, však skrývá nejen to, co je pod názvem kurzu, ale také celý soubor dalších souvisejících požadavků od klientů. Co budu masírovat, čím, v jakém prostředí, s jakou vizí? Od toho se odvíjí další důležitá otázka:

Kdo? Kdo je příjemcem mých služeb? Budou to kojenci, matky, dědečkové, pracující? Nejhorší odpověď, kterou si můžeme dát, je : všichni. Pokud všichni, tak si připravme balík peněz a přesto může přijít zklamání v podobě toho, že nabídka je nepřehledná, příliš široká, vágní a nic neříkající. Jiné potřeby a motivy k návštěvě bude mít maminka s usouženými zády, jiné hokejista. Oba potřebují masáž zad, ale s lilií na obrázku letáku, u hokejisty nejspíše nepochodíme. Je tedy lepší se podívat v okolí plánované masérny, koho budu masírovat.

Kde? Kde se vyskytují, ti, jež hodlám oblažit svými dovednostmi?

Tady býváme omezeni lokalitou v které se nacházíme, nebo která je nám dobře dostupná dopravně, cenově. Bývá výhodné, když jsme poblíž místa, kde je hodně možných klientů. Je dobré se zamyslet jako klient nad tím, kam masérnu umístit. Chtěla bych tam chodit, je to příjemné místo, kolik překážek musím překonat, je tam klid, je to na trase, atd.? Bylo by asi obtížné mít masérnu jednu na středisku kvůli kojencům a druhou na stadionu. Je však hloupé mít masérnu po schodech dolů, když hodláte pracovat s paraplegiky. V tomto místě je pak dobré si provést alespoň základní průzkum konkurence. Kdo, kde, co, jak dlouho, za jakou cenu poskytuje za zboží a služby a jak s tím budu já v souladu. Mnohdy to, že tam ještě nikdo není, není důvod k jásotu, protože přede mnou tam zkrachovali 3 maséři za dva roky. Doporučuji věnovat čas i vlastním pocitům na místě. Kdo masíruje, mívá velmi spolehlivou intuici na výběr míst i lidí. Kde se vyskytují mí potenciální klienti souvisí i se zadáním inzerce, mířením na "svou" skupinu. 

Komu? Kdo je ten koho bolí záda? Jak přemýšlí? Co ho zajímá v tomto čase a situaci? Kam chodí, jaké má zvyky? Co čte, co kupuje? V jaké souvislosti přemýšlí o masáži? Je spíše starší, je to žena, je na internetu, na Facebooku, nebo v knihovně? Kdo rozhoduje o to, jestli přijde na masáž? Co ho přiláká? Jaké má požadavky, co chce za službu? To vše se dá zjistit zkoumáním, dotazováním u vlastních klientů, což je nám v tuto chvíli naprosto k ničemu, žádné nemáme. Snažme se tedy vcítit do jejich myšlení, nebo se poohlédněme po nějakém zdroji informací. Zkoušejme a měřme účinnost inzerce, zadání, grafiky, slevovšeho. Nebuďme překvapeni, že z 1000 letáků v marketu přijde méně lidí než z předváděcího dne masérksých praktik. Spočítejme si, kolik naše ruce stojí a nezapomeňme na daně, nájem, tlf., školení, rezervu, reklamu a pak važme, komu dáme slevu a proč, hledejme jak recyklovat vlastní služby a informace, jak provádět emailing. S kým se spojíme, kam se budeme ubírat, jaký je možný další vývoj.

Za kolik?

Toto bývá velkým oříškem pro většinu z nás, kdo pracujeme v pomáhajících profesích. Výchova nás učí činit dobro a obětovat se. Mnoho masérů tak končí se zlomenými zády a vyčerpaní. Jak stanovit správnou cenu? Zase je to optimální mix položek povinných, rozvojových a rezervy. Neděláme to pro zisk, slyším často. Opravdu? Jak hluboko je naše přesvědčení o tom, že musím být hodná a pomáhat za hranicí: musím žít a být samostatná? Pokud jdeme s cenou pod obvyklou hranici, jednak snižujeme prestiž oboru i sebe samého, jednak vyvoláváme cenovou válku. Lidé si snadno zvyknou a zpohodlní a za čas zjistíte, že nechodí ani ti, co je prosíte, aby přišli. Záda je bolí, ale raději koukají na zprávy, nebo jdou na pivko, než by převzali odpovědnost za své zdraví. Ale za to nemůžeme brát odpovědnost. Hledejme ty, kteří nám budou vděční a budou nás doporučovat dál. Nebojme si o doporučení říci, jestli jsme dobří, co nám brání? Je to 50:50, když se zpetáme a 0:100, když ne.

Ve správný čas? Tady a teď!

Vždy je správný čas začít. Měla jsem spíše na mysli, kdy oslovit potenciální příjemce masáže. Načasování informace o mých službách je poměrně opomíjená záležitost. Kdy a kde inzeruje konkurence, je výhodné ji přetlačovat velikostí nzerátu? Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují. Nelezme si do zelí, a nepřejme si chcíplou kozu. Vzdělávejme se, zlepšujme se. Kouzlem masáží je, že každý jsme jiný a jiní budou i naši klienti. Hledejme je v čase, kdy se kde vyskytují, svezme se s vlnou zájmu o biotrhy, dětské akce, divadla, předváděcí akce, buďme tvořiví. Užijme si tu Cestu, nebuďme zkroušení, když se nedaří, každý neúspěch nás posune blíže k úspěchu, takový je život. Úspěch je střídán neúspěchem a naopak. Vnímejme každý okamžik masáže a děkujme, že tento zákazník nám dal možnost ho oblažit za peníze. On ten díky pozná a odvděčí se. A když ne, přijde jiný..

 

Jak? tedy na to? Hledejme odpovědi v čase, místě a situaci, v které se právě nacházíme. Hledejme způsoby a ony se objeví. 

Jednou z možností je inzerovat například na tomto katalogu masérů.

Hodně štěstí a krásné zážitky při masáži Vám od srdce přeje Bára Hrdinová.

 

 

 

 

 

Komentáře   

0 # Guest 2013-09-27 09:04
Dobrý den Báro,
děkuji vám velmi za tento článek.Povzbudi l mne a na chvíli mne popostrčil blíže k myšlence začít s vlastním masérským podnikáním,kter ou doposud vždy dokázaly zastínit velké obavy z neúspěchu a z případné nedostatečné žádanosti mé osoby.Kéž se jednou rozhoupu a začnu v sebe věřit :-) !
S úctou Lucie K.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Adresáře

  • Masérské školy
  • Masér / masérka
  • Cvičitel / cvičitelka
  • E-shop

Forum nové

  • Není dostupný žádný obrázek.